Stopy zimního života
Zima je časem odpočinku, zastavení a klidu. Ne však u nás ve školce.
V teple tříd jsme si s dětmi povídali o zvířatech z lesa, kterým zima přináší hlad a strádání, ale i o tom, jak jim můžeme pomoci my lidé. Poznávali jsme jejich vzhled, hlasy, způsob života. Hry, úkoly, tvořivé, pohybové a hudební aktivity byly motivované našimi nejznámějšími volně žijícími zvířaty, která v zimní přírodě můžeme zahlédnout. Jejich přítomnost nám prozradí také stopy ve sněhu. Na poli jsme objevili stopy lidské, psí, srnčí a zaječí.
V teple tříd jsme si s dětmi povídali o zvířatech z lesa, kterým zima přináší hlad a strádání, ale i o tom, jak jim můžeme pomoci my lidé. Poznávali jsme jejich vzhled, hlasy, způsob života. Hry, úkoly, tvořivé, pohybové a hudební aktivity byly motivované našimi nejznámějšími volně žijícími zvířaty, která v zimní přírodě můžeme zahlédnout. Jejich přítomnost nám prozradí také stopy ve sněhu. Na poli jsme objevili stopy lidské, psí, srnčí a zaječí.
Toto prožitkové učení děti velmi bavilo, téma jim bylo blízké. Na stopařské výpravě měly radost z každé objevené stopy. Za velké úsilí a nadšení při plnění úkolů si děti navlékly na své náhrdelníky 5. korálek poznání.